onsdag 23 mars 2011

Nu går vi mot ljusare tider!!

Idag var det dax för alla i familjen att stiga upp tidigt! Alla är (peppar peppar) friska så idag har det varit jobb, skola och dagis. Det är inte så svårt att komma upp på morgonen nu när solen strålar in genom fönstret, och igår hade vi 20,4 härliga plusgrader utanför köksfönstret, det är NAAJS!!!

Den här underbart söta baddräkten klickade jag hem till Klara, hon kommer att bli sååå söt iden. Min förhoppning är att familjen skall kunna åka till badhuset i grannbyn någon dag när alla är friska och fria från förkylningar. Hoppas den dagen kommer innan Klara växt ur baddräkten ;-)

Jag och Klara var på Barnkliniken/CSK igår, för en kontrast röntgen av Klaras urinblåsa och urinrör. Ingen rolig undersökning eftersom det innebar att Klara var tvungen att ha kateter.... Så hon fick ha en dos med lugnande, sen gick det bättre. Hon har full rätt att vara ilsken vid alla hemska undersökningar hon tvingas gå igenom, stackaren! Både jag och personalen på CSK tyckte hon var superduktig trots allt, och de fick bra bilder. Svar får vi den 12/4.

Hon skall snart göra en isotop undersökning av njurarna, den undersökningen lär bli ännu värre, för då skall det sättas en nål :-( Usch, jag ryser redan.... Undra om kanske jag oxå kan få lite lugnande då?!?!


Onsdagen har varit en bra dag! Jag har bytt rum på jobbet, det känns bra! Trivs redan i nya rummet där jag har en fantastisk utsikt! Solen har visat sig hela dagen :-) och vi kommer inte att få restskatt som vi befarat nu när vi ROT:at mycket förra året då vi ju fick en mycket lägre inkomst än förväntat pga att båda varit hemma för vård av barn. Så en bra dag helt enkelt!

Hoppas det håller i sig!!

Ciao!
Therése

1 kommentar:

  1. Isotop Röntgen är någonslags radioaktivt de sprutar in i venen. Hannah min dotter fick göra sånt röntgen när hon bröt armen , hon kan ju få emla innan det borde gå bra , johan får köra så kan du ta dig en liten shot !!! hoppas allt blir bra med alla undersökningar

    SvaraRadera