måndag 14 november 2011

SPA-helg!

Då ännu en helg till ända och måndagmorgonen är här grå och trist...

Helgen har varit fantastisk! Jag har varit på SPA i Hörby, Ringsjöstrand, tillsammans med 10 andra hjärtebarns mammor från lördag till söndag. Helt underbart vackert ställe, och kanon väder hade vi ju i lördags då vi låg ute i jacuzzin som höll 39 grader och såg solen gå ner över sjön. Det blev massage, ansiktsbehandling och fot inpackning, så en uppfrächning från topp till tå kan man säga :-)Och i söndags fick vi göra en scanning som berättade en hel del om kroppen, om man hade mycket bukfett, var överviktig, hur mycket muskelmassa man har mm OCH genom resultatet av alla parametrar fick man veta sin metaboliska ålder. Min var 25 :-)trots en härlig 3-rätters gåsamiddag kvällen innan ;-)

Många nya trevliga bekantskaper och en hel hop med tårdrypande historier om våra små hjärtan blev det oxå denna helg. Det var inte bara mammor till hjärtebarn som var med, utan även ett hjärtebarn. En helt fantastisk tjej på 30 år, socionom och blivande tvåbarnsmamma. Det var väldigt givande att få träffa henne och få höra hennes syn på sin uppväxt och hur hon lever idag och hur mycket som ändrats till det bättre inom vården på 30 år!! Sen var ju hennes mamma oxå med och berättade ur sitt perspektiv. Mycket givande!






När jag kom hem åkte Johan med sin bror till Malmö där han skall undersöka sin arm idag och förhoppningsvis skall han få ett nytt lite mindre gips. Så inatt har jag varit själv med barnen, och det var ju tur att jag hade varit på SPA, för Klara har vaknat MINST en gång i timmen HELA natten... Så pigg är jag INTE!



Vet inte om det är något på gång igen?!?! Enligt "tidsplanen" är det snart dax igen för crp ökning och feber, men vi håller tummarna att det hoppar över denna gång!! I torsdags var vi inne på akuten med henne för hon hade VÄLDIGT ont i nacken. Hon klagar nästan aldrig över smärta, men hon var helt hysterisk och jag gav alvedon, men det hjälpte inte. Jag misstänkte att hon fått nackspärr eller bara legat dåligt, men eftersom hon klagat på nackont de senaste gångerna hon haft sina feber perioder ringde jag och de tyckte det var bäst att komma in. Inget högt CRP, inget annat konstigt på proverna, men de tyckte mer att hon höll sig för örat och ingen, inte ens jag fick komma nära örat, så för säkerhetsskull fick hon en 5 dagars penicilinkur mot öroninflammation... Dagen efter var hon fortfarande stel, men verkade inte ha så ont iaf, och nu är det helt borta?!?!?

I fredags var det dax för första provtagningen som nu skall göras 2 ggr i veckan i 5 veckor. Det var stick i fingret och det är hon super duktig på!! Sa inte ett ljud, trots att det tog tid för det var 2 rör. Imorgon är det dax igen, men då blir det bara 1 rör :-) och så skall vi ju ge immunbehandlingen hemma för första gången idag eller imorgon.... Hoppas det går bra!

Nu har jag en låååång att göra lista, så det är bara att hugga in!

Ha en bra dag!
Therése

1 kommentar:

  1. Låter gott med SPA och med trevligt sällskap ännu bättre <3 sköt om er , hälsa gubben kram Delicia

    SvaraRadera