torsdag 21 januari 2010

Första operationen

Tisdagen den 22/9. Johan skjutsar mig i rullstol ner till NEO så jag kan få träffa Klara lite innan operationen. Hon ligger där så söt i en kuvös och är ganska nöjd med tillvaron. På eftermiddagen är det dax för operation på barnsjukhuset, eftersom jag inte är så mobil så får Johan ensam följa Klara till operationsslussen där sjukhuspersonal tar hand om henne. Operationen går bra, men sövningen var lite besvärlig eftersom hon hade väldigt trånga luftvägar så blev det besvärligt att sätta tuben. Vi får träffa Klara igen när hon kommit upp på BIVA (barnintensivvårdsavdelningen) Det är lite av en chock att se henne där med alla slangar, sladdar o apparater.





Saknaden efter Zack är enorm, men han är tapper berättar mor och farföräldrarna som har fått ta fritt från sina jobb för att vara med honom. Det råder besöksförbud för syskon på hela USIL (Universitets sjukhuset i Lund) pga svininfluensan, men tack och lov så har inte Patienthotellet belagts med detta förbud, så på torsdagen kommer farmor och faster ner med Zack. Gissa om det var härligt att se honom igen!!! Jag och Johan får nu turas om att vara hos Klara och Zack, eftersom storebror inte kan följa med in på BIVA. Han tycker det är lite märkligt att han faktiskt har fått en lillasyster som ligger där uppe på ett rum, men han får inte träffa henne...



Tack och lov var inte heller barnsjukhusets utemiljö belagd med besöksförbud, så där spenderade vi många timmar.

1 kommentar:

  1. Känner igen så mycket av det du skriver här .. Skulle lika gärna kunna vara Oscar ( min son ) som satt på den där cykeln ...

    SvaraRadera