tisdag 30 mars 2010

Usch, fy....

Idag har Klara varit hos sin doktor på CSK. Jo det är faktiskt så att vi har EN som är ansvarig och som vi träffar då och då, sen att vi förmodligen har träffat alla de andra barnläkarna på hela CSK är ju en annan historia....

Besöket var, som vi misstänkte, till för att informera oss om den stora hjärtoperationen. Den närmar sig med stormsteg!!! Inom två månader skall den göras, för shunten börjar bli för liten och räcker inte till för Klara längre. Usch vad jag fick ont i magen, hjärtklappning, yrsel, ja allt möjligt, för även om man vill ha detta gjort, så vill man inte att det skall göras, om ni förstår vad jag menar?!?!Det är en STOR operation... Ett litet blodprov skall tas nästa vecka för att utesluta ev blodsjukdomar/smittor, sen sätter de nog datumet om provet är ok. Går inte riktigt att förklara hur jag känner just nu, men det är ingen bra kännsla...

Fick även veta att vi skall till Lund på torsdag... SÅÅÅ typiskt!!! Jag är ledig på torsdag och vi skulle ha långhelg, men det är som vanligt i vårt nya liv, det går inte att planera något i förväg utan man får ta dagen som den kommer.

En annan sak vi pratade med Klaras läkare om idag är 22q11 det är ett kromosomfel som ofta förekommer på barn med hjärtfel och fel på luftvägarna. Vad läkaren kunde se är inget test för detta taget, men hon skrev en remiss så att vi kan få detta testat. Nu tänker ni säkert "Men herregud har ni inte tillräckligt med bekymmer" men vi resonerar som så att det är lika bra att få veta allt NU så vi inte går igenom alla operationer o allt och sen tror att allt är bra och över för att sen få en käftsmäll till....

Under tiden jag skrev detta inlägg ringde även en kardiolog från Lund för att berätta och stämma av lite inför operationen... Ojojoj det är på gång nu!!

Nu skall jag slappa på soffan, innan jag ska gå och lägga mig för att försöka sova... Inte säkert det går inatt.

/Therése

2 kommentarer:

  1. Jag tänker massor på er och jag vet att allt kommer gå så bra så! Jag förstår att det är skitjobbigt att vänta, man vill bara att det ska vara klart så klart! :)

    Massa kramar till familjen!

    SvaraRadera
  2. P har tappat måttet.... får gissa hur stor en fot är till lilla K!

    Kram
    Fadder/farbror Jocke

    SvaraRadera