torsdag 4 februari 2010

Laddat batterierna

Så råkade mamman glömma sätta sig i laddaren och körde slut på batterierna... Vet inte om det var den fruktansvärda snöskottningen som jag blev tvungen att slita med igår på min helt lediga dag som tog knäcken på mig... Förmodligen är det allt som vi går igenom just nu... Så någon grytlapp till svärfar blev det inte! Inget kalas för min och Klaras del heller, hon hade jobbigt att andas och jag var bara helt SLUT... Och inte hjälpte det med några timmars sömn inatt, för imorse orkade jag bara inte ta mig ur sängen när Klara vaknade 05.50... Då kom min räddare i nöden, min älskade, underbara make, och sa att han kunde kompa på förmiddagen och skjutsa Zack till dagis och Klara till CSK. HELT UNDERBART!!! Jag kunde ligga kvar i sängen till 07.15,längre går det ju tyvärr inte att sova här på vardagarna för snickarna kommer och bankar kl 07 (jag härdade ut i 15 minuter).

Så när Johan och Klara var på CSK och blev UTSKRIVNA, TJOHOOO!!!! passade jag på att ladda batterierna med att ta Rut på en lång runda i det underbara vintervädret. Fick ju även se till att få mina tulpaner i vatten. En av grabbarna på gatan spelar fotboll i IFK Knislinge och deras lag säljer tulpaner för att kunna åka till Ghotia Cup. Jag hade glömt att jag tecknat mig för detta, så det blev en glad överraskning när han kom och levererade dem igår. Det kommer att komma tulpaner varannan onsdag i några veckor nu :-)



Här gick jag och Rut idag, Östra Göinge golfbana. Inte många golfare ute, dom är nog lite känsliga för kylan eller nåt ;-)


Efter en god pastasallad till lunch, körde Johan till jobbet och jag stoppade Klara i vagnen och tog med mig pulkan och gick upp till dagis och hämtade Zack. Gissa om jag blev poppis när han såg att pulkan var med :-) Nu skulle här åkas i den höga snövallen borta vid sporthallen!!



På hemvägen tog jag ett kort på bygget från vägen. Nu börjar man verkligen se hur det kommer att se ut. Härligt!!



Zack tyckte det var cykelväder när vi kom hem, så han tog fram den gamla cyklen och sladdade runt lite i snömodden. Själv hade jag fått lite jobb.... En pall pellets som inte såg så jättelockande ut att skära upp topplasten på.. Gissa vad som hände?!?!





Självklart välte den DIREKT.... Men jag lyckades få ner allt i källaren i alla fall. Så nu behöver jag inte träna mer denna veckan, skottat blötsnö igår och burit en pall pellets idag, räcker nästan för hela februari ;-)

Zack beställde våfflor till kvällsmat, så det blev det, MED GRÄDDE!! Men det hade jag gjort mig förtjänt av idag :-)

God natt!
Therése

2 kommentarer:

  1. Åhhh hoppas du mår bättre idag iaf :) Har oxå köpt tulpaner från killarna, så fina så fina!!! Många kramar Sarah

    SvaraRadera
  2. Vad bra att Klara är utskriven nu =)
    Nu ser man ju hur huset blir.....fint!!!!!
    Vi får se till att träffas ng dag =) Ha det gott & hälsa familjen. Kramizar

    SvaraRadera