torsdag 25 mars 2010

Klaras vrålåk

Igår fick jag köra hem från jobbet tidigare än beräknat. Johan ringde, dom hade ringt från sjukhuset och var lite oroliga över Klara, att hon inte kissar så mycket, så de ville att vi skulle åka in till akuten. Så det var bara att sätta sig i bilen och köra hem, hämta Klara och sen vidare till CSK.

Lite meckigt när vi kom dit, jag hade inte gått via kassan som man ju inte brukar när man åker in akut, men igår skulle jag tydligen det, så jag fick åka hissen ner till entreplan igen. Väl nere meddelar mig den sura damen i kassan att jag minsann inte skulle gå via den kassan, utan via akutintaget.... Traska i korridorerna på CSK bort till akutintaget och där var det kö.... Till slut lyckades jag komma fram och då visar det sig att läkaren som ringde Johan redan hade bokat in oss, så det var en HELT onödig turne jag hade gjort....

Uppe på barnakuten igen behövde jag inte vänta många minuter förrän vi blev anvisade ett rum. Det är ju väldigt skönt att slippa sitta i väntrummet o vänta som alla andra, men jag undra vad de som sitter där och väntar tycker när vi som kom sist blir hjälpta först. Allt var förberett, så de drog igång med olika kontroller och prover direkt, sen fick vi vänta en timme på provsvaren. När jag satt och väntade på provsvaren o Klara sov kom läkaren, dr Markus :-) och pratade en stund. Han var som vanligt fullt uppdaterad på Klara. Såå trevligt med engagerade läkare, så man slipper sitta och berätta en massa. När provsvaren väl kom efter en dryg timme, visade de INGET :-) och CRP:t var på rätt väg, så det var lungt. Markus ville egentligen att hon skulle stanna kvar, bara för att hon är så söt:-), men eftersom det var vi fick vi lov att åka hem, men hålla noga koll så att hon kissar ordentligt.

När hon kom hem väntade en present på henne :-) en gåstol, en röd, glänsande o grann, med många knappar :-) Den blev uppskattad, hon räcker inte riktgt ner ännu, men där var många roliga knappa o grejor att pilla med, sen gjorde det inte så mycket att hon inte räckte ner, för storebror agerade motor där bak och puttade runt henne :-)



Idag har jag o Klara varit uppe sen 05, då tyckte hon det var morgon... Det tyckte egentligen inte jag.... Nu är det dax att köra till jobbet. Hoppas vi slipper fler sjukhusbesök denna veckan!!!

Ha en bra dag!
Therése

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar