torsdag 10 maj 2012

Öppna förskolan

Idag har vi gjort något jättekul enligt Klara! Vi har varit på öppna förskolan för första gången :-) Där var 5-6 andra barn, och massor av spännande leksaker. Och så var det sångstund, Klara älskar musik och sjunger ofta för full hals, så det passade henne som handen i handsken.


Mammis lilla hjälpreda♥

Sen har vi bakat bullar, och Klara tycker det är toppen att hjälpa till med både det ena och det andra, så hon är som en liten skugga efter mig vad jag än tar mig för. Men jag lyckades få några minuter för mig själv och kaffe koppen ute på verandan i eftermiddags, eftersom Zack hade en kompis med sig hem efter skolan och Klara var med dem en stund och lekte.
 
Fantastiska träd var min utsikt från verandan idag. Slängde med en bullbild oxå.
Har även hunnit med att handla inför helgen och hämta lite allergimediciner till Zack som har det lite kämpigt nu i pollen tider. Skall prova nya mediciner nu, nässpray och ögondroppar istället för piller, hoppas det hjälper honom och att han slipper ha huvudvärk var och varannan dag....


Rosor som Klara valde i affären

Bloggar från badrummet idag, min lilla hjälpreda behövde ta sig ett bad då hon hade mjöl i håret och ketchup o sås på armar och ansikte :-) just nu sjunger hon alla sångerna vi sjöng på öppna i förmiddags! Zack är iväg och tränar fotboll i regnet... När han kommer hem skall vi provsmaka bullarna!




Therése



1 kommentar: