tisdag 26 januari 2010

En helt vanlig tisdag

Vaknade aningen sent idag 07.48, Zack ska vara på dagis 09.00... Men vi hann utan att stressa allt för mycket iaf. Jag och Klara åkte hem igen och eldade massor i kaminen för det var ju RIKTIGT kallt idag.

Så ringer de från Försäkringskassan... och VAD vill de då?? Jo som vanligt har de tittat på våra papper ett par dagar före utbetalning och konstaterat att vi fått fel intyg från CSK!!! Ännu en månad då man inte får pengarna i tid alltså..... Men då är ju allt som vanligt iaf! Jag har haft Försäkringskassan som "försörjare" sen 1/9 2009, och inte EN enda av dessa 5 utbetalningar har det funkat utan att jag fått ringa och tjata.... Nu skall jag ju bara vara hemma februari oxå, sen börjar jag jobba, så det ska bli spännande och se om de lyckas med den utbetalningen ;-)

Eftersom vi haft ett herransliv på bygget idag, har Klara inte fått en blund i ögonen här inne, så jag stoppade ner henne väl påbyltad i vagnen och gick upp till dagis för att hämta Zack strax innan 14. Sen gick vi hemom och hämtade pulkan och hunden innan vi traskade bort till pulkabacken vid golfbanan där Zack åkte för glatta livet. Nu är det ju så att vi faktiskt har en gigantisk pulkabacke i vår trädgård oxå, så när vi kom hem roade vi oss båda två i backen :-) Vi var ute i 2½ timme i solen och Klara sov sött i friska luften.




Imorgon skall Klara på hjärtkoll på CSK, EKG och ultraljud, hoppas bara den beryktade snöstormen väntar med att komma till området efter kl 14 så jag hinner hem igen;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar