torsdag 9 februari 2012

Tandläkaren x 2

Torsdag redan!! Denna veckan har gått i ett rasande tempo... Och jag hade mycket energi i början på veckan o har röjt o fixat, men idag var den slut.... Vet inte vart den tog vägen, men det är väl någon annan lycklig själ som fått den ett par dagar ;-)


Hade en otroligt söt liten hjälpreda när jag i tisdags röjde garderober :-)

Igår hade ju Zack tid hos tandläkaren och han var SUPERDUKTIG!! och under tiden han låg i tandläkarstolen var Klara duktig och snäll. När Zack var färdig frågade tandläkaren Klara om hon oxå ville visa sina tänder när hon ändå var där och det ville hon, så nu är hennes årliga kontroll oxå avklarad :-) Allt såg bra ut på båda barnen!!

Inte nog med att Klara är special inom vården, som hjärtbarn är hon special inom tandvården oxå... Dels har hon ju fått börja gå till tandläkaren tidigare än normalt, hon var ju där första gången när hon var 1½ (normalt=3 års ålder) och OM de behöver göra någon form av ingrepp någongång (ex dra ut en tand) måste hon få antibiotika innan för att minimera risken för Endokardit (som hon ju redan haft en gång...) Tand/mun bakterier är bland de farligaste som finns! (har jag fått lära mig)

Här skiner solen för tillfället och termometern visar på +3 grader! Skall se om jag kan få med mig alla tre barnen ut en liten sväng. Ja tre är det idag, för Melker hängde med hem efter skolan :-)

Ha en skön kväll!
Therése

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar